نورپردازی آشپزخانه

خانم های خانه دار بعد از اتاق پذیرایی، آشپزخانه است. اتاق پذیرایی برای یک خانه دار، بازگو کننده روحیه و سلیقه اوبه حساب میآید و آشپزخانه هم حیطه کاری اوست. اگر آشپزخانه هر خانه ای مطابق سلیقه و خواسته های خانم آن خانه باشد آرامش به کل خانه و اعضای خانواده منتقل می شود. این روزها خانم ها مسئولیت هایی غیر از محیط خانه را بر عهده دارند که باعث می شود وقت کمتری را در آشپزخانه بگذرانند ولی این موضوع که آشپزخانه حریم خصوصی و کاری هر زن ایرانی است، از ذهن ایرانی ها پاک نمی شود.

خانم های خانه دار بعد از اتاق پذیرایی، آشپزخانه است. اتاق پذیرایی برای یک خانه دار، بازگو کننده روحیه و سلیقه او به حساب می آید و آشپزخانه هم حیطه کاری اوست. اگر آشپزخانه هر خانه ای مطابق سلیقه و خواسته های خانم آن خانه باشد آرامش به کل خانه و اعضای خانواده منتقل می شود. این روزها خانم ها مسئولیت هایی غیر از محیط خانه را بر عهده دارند که باعث می شود وقت کمتری را در آشپزخانه بگذرانند ولی این موضوع که آشپزخانه حریم خصوصی و کاری هر زن ایرانی است، از ذهن ایرانی ها پاک نمی شود.


نورپردازی آشپزخانه بهتر است طوری باشد که همه ی محیط آشپزخانه را روشن کند و کمترین سایه ای هم به وجود نیاورد. اگر در هر قسمت از آشپزخانه نور مناسب نسبت به آن فضا را استفاده کنید، آشپزخانه به محیطی دلباز و تمیز تبدیل می شود که همیشه در آنجا احساس آرامش دارید. سعی کنید در سطح تحتانی کابینت های دیواری از لامپ های فلورسنت استفاده کنید تا فضای روی کابینت های پایینی کاملا روشن شود. البته این لامپ ها را به گونه ای نصب کنید که زیاد مشخص و در معرض دید نباشند.

اگر فضایی خالی در آشپزخانه دارید، می توانید دکوری از جنس کابینت نصب کنید و وسایلی که زیاد مورد استفاده تان نیست و یا وسایل تزئینی را در آن بگذارید. اگر داخل دکور را با نور هالوژن تزئین کنید، همیشه از نور تزئینی برخوردارید و فضای آشپزخانه را فانتزی تر می کنید. اگر آشپزخانه از کابینت های چوب تیره و یا رنگ های تیره تشکیل شده، سعی کنید از ادغام نورهای زرد و نورهای سرد استفاده کنید و حس تعادل را به آن محیط ببرید. اگر هم بیشتر رنگ های روشن دارید، نور زرد به تنهایی برای آشپزخانه تان کافی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد