یک لوستر هم قیمت یک خانه!

عدد و رقمهای نجومی بازار لوستر از آن دسته اعدادی است که باور آنها چندان هم ساده نیست. مثلا لوستر 90 میلیون تومانی با عقل من که جور در نمی آید!
در این بازار از چند ده هزار تومان لوستر وجود دارد تا چند ده میلیون تومان. تازه بعد از خرید لوستر می ماند هزینه نصب آن که ان هم حکایت از عدد و رقمهای بالایی دارد. مثلا از شاخه ای  15  تا 25 هزار تومان. که در نگاه اول چندان زیاد بنظر نمی رسد ولی وقتی تعداد شاخه های لوستر به مثلا 54 تا می رسد، هزینه نهایی نصب یک لوستر پیزی حدود 810 تا یک میلیون و سیصد هزار تومان در می آید.
یکی از مواردی که قیمت لوستر را تعیین می کند، جنس و نوع کریستالهای آن است. یکی از فروشنگان این بازار می گوید که تمام کریستال ها چینی هستند و کریستال اتریشی و مصری و ... وجود ندارد. البته به گفته او کریستال های چینی درجه بندی دارند و کریستالهای درجه یک پینی به اسم اتریشی فروخته می شود.

شب عید و خرید لوستر

لوستر هم از آن دسته کالاهای لوکس است که معمولا خانمها بدشان نمی آید لااقل چند سال یکبار آنها را عوض کرده و مثلا در شروع سال نو، حال و هوای تازه ای به نور و روشنایی خانه شان بدهند.
قیمت لوستر در ایران معمولا بر مبنای شاخه محاسبه می شود. مراکز اصلی خرید لوستر هم در تهران خیابانهای شریعتی و امیراتابک، ستارخان و چند مغازه بالاتر از حسینیه ارشاد هستند. اما مهم‌ترین آنها در چهارراه گلوبندک در بازار و خیابان 15 خرداد است.
فروشندگان لوستر معتقدند که اجناس چینی بدلیل تنوع، به روز بودن و ظرافتی که دارند از اجناس ایرانی مرغوب تر هستند و بدلیل قیمت پایینتر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده اند. لوسترهای چینی از درجه یک تا 3 و 4 در بازار به چشم می خورند. اما فریم لوسترهای ایرانی مقاوم تر هستند و معمولا از کشورهای ایتالیا، اتریش و چک وارد می شوند.
خلاصه در خرید لوستر دقت کنید و به مراکز خرید مختلف آن سر بزنید تا بیشتر از نحوه قیمت گذاری و مدلهای مختلف لوستر سر در بیاورید.